Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Nazwa i adres podmiotu publicznego
Urząd Miejski w Nowogrodzie, ul. Łomżyńska 41 18-414 Nowogród
Numer identyfikacyjny REGON
00053008600000
Stan w dniu 01.01.2021 r.
Termin przekazania: do 31.03.2021 r.
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu
umnowogrod@wp.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz
umnowogrod@wp.pl
Telefon kontaktowy
862175528
Data
2021-03-22
Miejscowość
Nowogród
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo
WOJ. PODLASKIE
Powiat
Powiat łomżyński
Gmina
Nowogród (miasto)
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu
dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:
[ X ] 2) wojewody
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:
1
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie
komunikacyjne ?
[ X ] NIE
Strona 2
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub
posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń
technicznych?
[ X ] NIE
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w
sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?
[ X ] NIE
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa
asystującego?
[ X ] TAK
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość
ewakuacji lub uratowania w inny sposób?
[ X ] NIE
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej
Budynek Urzędu nie jest w pełni dostosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się. Do budynku prowadzą 2
wejścia: przy wejściu bocznym od strony KZB nie ma podjazdu ułatwiającego wejście do budynku, znajdują się schody. Wejście
główne jest na poziomie terenu. Szerokość drzwi wejściowych jest przystosowana do korzystania przez osób poruszające się na
wózkach inwalidzkich. W budynku nie ma windy. Toalety nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku
urzędu nie ma pętli indukcyjnych ani informacji głosowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. Do budynku
można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Dla osób na wózkach dostępna jest część korytarza na parterze - do
pozostałej prowadzą 2 schodki bez podjazdu dla niepełnosprawnych. Osoby mające problem z poruszaniem się będą
obsługiwane na sali konferencyjnej Urzędu, na parterze budynku. Przy wejściu głównym zamontowany jest dzwonek. http://
nowogrod.com/index.php/deklaracja-dostepnosci
Dział 2. Dostępność cyfrowa
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada
deklarację dostępności
Liczba stron: 2
Liczba aplikacji: 0
Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
ID a11y-url http://nowogrod.com/
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2021-02-02
ID a11y-url http://bip.um.nowogrod.wrotapodlasia.pl/
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
Strona 3
ID a11y-data-sporzadzenie 2021-03-08
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada
deklaracji dostępności
Liczba stron: 0
Liczba aplikacji: 0
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej
Dokłada się wszelkich starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i
aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących, poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia
dla podmiotu publicznego.
Linki (także te prowadzące do serwisów zewnętrznych) w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Pozostałe
są poprawiane w miarę możliwości.
Pliki PDF, DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w
serwisie. http://bip.um.nowogrod.wrotapodlasia.pl/dostpno/deklaracja-dostepnosci.html
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych
sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK
b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości
SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X ] NIE
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów
internetowych [ X ] TAK
e. Przesyłanie faksów [ X ] TAK
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub
aplikacje (tłumaczenie online) [ X ] NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] NIE
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] NIE
Strona 4
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle
indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?
[ X ] NIE
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:
2
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej
działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo?
[ X ] NIE
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
[ X ] NIE
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
[ X ] NIE
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze
szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?
[ X ] NIE
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?
[ X ] NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w
tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?
[ X ] NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji
funkcjonowania podmiotu?
[ X ] NIE
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?
[ X ] NIE

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowogród

Wytwarzający/odpowiadający: Ewa Chełstowska

Data wytworzenia: 2021-03-31

Wprowadzający: Krzysztof Serafiński

Data modyfikacji: 2021-04-14

Opublikował: Krzysztof Serafiński

Data publikacji: 2021-03-31