PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI URZĘDU MIEJSKIEGO W NOWOGRODZIE OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 - 2021
Podstawa prawna:
Na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020r. poz. 1062) w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie wyznaczony został Koordynator do spraw dostępności.
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd;
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- monitorowanie działalności Urzędu, w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie
Ewa Chełstowska
ul. Łomżyńska 41, 18-414 Nowogród
tel. 86 217 55 28;
e-mail: umnowogrod@wp.pl
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI URZĘDU MIEJSKIEGO W NOWOGRODZIE OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA LATA 2020 - 2021
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062, z późn. zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1 |
Powołanie i podanie do publicznej wiadomości danych koordynatora ds. dostępności |
- kierownik jednostki - administrator syst. informatycznych |
Publikacja informacji na stronach internetowych |
październik 2020 r. |
2 |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 |
Koordynator |
- Opracowanie Planu działania, - Przekazanie do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Nowogród - Publikacja Planu działania na stronie podmiotowej BIP Urzędu |
do 31.03.2021 r. |
3 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie: 1. architektonicznym 2. cyfrowym 3. informacyjno-komunikacyjnym
|
- koordynator - administrator syst. informatycznych |
Publikacja w BIP Urzędu danych adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami, wynikającymi z zapisów art. 6 ustawy |
luty 2021 r. |
4 |
Analiza obiektu Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy |
- koordynator - administrator syst. informatycznych - inspektor ds. budowlanych |
Przegląd stanu dostosowania obiektu względem osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowym i informatycznym wynikającym z art. 6 ustawy |
realizacja w całym okresie działania |
5 |
Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania administrowanego obiektu Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie do minimalnych wymagań dotyczących dostępności |
- koordynator - administrator syst. informatycznych |
Sporządzenie deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, wynikające z art. 6 ustawy |
31.03.2021 r. |
6 |
Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w Urzędzie w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, ze względu na ograniczenia techniczne |
- koordynator - administrator syst. informatycznych |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP Urzędu informacji wynikającej z art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego |
wg potrzeb |
7 |
Monitorowanie działalności podmiotów publicznych w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
1) Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, 2) Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu, 3) Prowadzenie bezpośrednich spotkań w siedzibie z udziałem specjalistów ds. informatyki, łączności, ekspertów branży budowlanej, sanitarnej itp. i opracowywanie rekomendacji w zakresie poprawy dostępności
|
cały okres |
8 |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu |
Koordynator |
Uzyskania danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad |
luty 2021 r. |
9 |
Sporządzenie Raportu Zbiorczego |
- koordynator - administrator syst. informatycznych |
Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta i Gminy Nowogród, następnie podanie go do publicznej wiadomości na stronie internetowej BIP |
Pierwszy raport sporządzany w terminie do 31.03.21 r. –kolejny w terminach przewidzianych w ustawie (art. 11 ustawy) |
Opracował:
Koordynator ds. dostępności
Ewa Chełstowska
Metryka strony