PRZETARG NIEOGRANICZONY

Przetarg nieograniczony na usługi bankowe dotyczące udzielenia długoterminowych kredytów inwestycyjnych w kwocie 6 714 000zł
Białystok, dnia 30

Nr sprawy FK.304-5/09

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

na usługę bankową

dotyczącą udzielenia długoterminowych kredytów inwestycyjnych

w kwocie 6 714 000 zł

  1. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Zamawiającym jest Gmina Nowogród, w której imieniu występuje Burmistrz Nowogrodu z siedzibą:

Urząd Miejski w Nowogrodzie, 18-414 Nowogród, ul. Łomżyńska 41

REGON: 000530086

NIP: 718 14 33 716

PKD : 7511Z

Numer telefonu: 0-86 217 55 28 faks: 0-86 217 55 20

strona internetowa Zamawiającego: http://umnowogrod@wp.pl

godziny urzędowania: pn 800 - 1600 ,wt -pt 730 - 1530

  1. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 roku Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami) w trybie przetargu nieograniczonego.

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień

kod CPV - 66113000-5 Usługi udzielania kredytu

2. Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa dotycząca zaciągnięcia przez Gminę Nowogród długoterminowych kredytów inwestycyjnych. Długoterminowe kredyty bankowe w kwocie 6 714 000 zł zostaną przeznaczone na finansowanie następujących zadań inwestycyjnych (na każde zadanie odrębny kredyt):

a) Przebudowa układu komunikacyjnego osiedla domów jednorodzinnych w Nowogrodzie w kwocie 882 000 zł (przewidywana realizacja od 20 września 2009r)

b) Przebudowa drogi powiatowej nr 1909B na odcinku Chmielewo - Grądy - Sławiec w km 0+050 - 4+490,90 w kwocie 832 000 zł (przewidywana realizacja od 20 września 2009r)

c) Budowa hali sportowej przy ZSS - 5 000 000 zł, w tym:

- realizacja w 2009 roku - 1 000 000 zł (przewidywana realizacja od 1 grudnia 2009r)

- realizacja w 2010 roku - 2 333 000 zł (przewidywana realizacja do 30 września 2010r)

- realizacja w 2011 roku - 1 667 000 zł(przewidywana realizacja do 30 września 2011r)

3. Realizacja kredytów nastąpi w terminach zakończenia poszczególnych zadań inwestycyjnych lub ich etapów (w przypadku hali sportowej) zgodnie z warunkami wynikającymi z zawartych umów z wykonawcami.

4. Uruchomienie kredytów nastąpi na podstawie dyspozycji Zamawiającego złożonej w Banku, nie później niż na trzy dni robocze przed planowaną datą wypłaty. W razie braku dyspozycyjności kredytu w ustalonym okresie Zamawiający zastrzega sobie prawo do odszkodowania wg zasad ogólnych. Obowiązującą waluta w rozliczeniach z wykonawcą jest PLN.

5. Karencję w spłacie kapitału kredytów długoterminowych , o których mowa w pk-cie 2a i 2b ustala się do dnia 31 grudnia 2009 roku w pozostałych przypadkach do trzech miesięcy od zaciągnięcia kredytu. Spłaty należności głównej wraz z odsetkami Zamawiający będzie uiszczał ostatniego dnia danego miesiąca począwszy od 31 stycznia 2010 roku. Bank każdorazowo powiadomi faxem Zamawiającego na dwa dni przed dniem zapłaty odsetek o wysokości naliczonych odsetek za dany miesiąc. Odsetki będą naliczane od faktycznego zadłużenia kredytowego.

6. Spłaty kredytów dokonywane będą w równych 144 ratach z ewentualną ostatnią ratą wyrównującą poczynając od miesiąca po upływie okresu karencji w spłacie.

6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości lub może dokonać przedterminowej spłaty kredytu lub części kredytu. Bank nie będzie pobierał z tego tytułu ani z powodu zmiany harmonogramu spłat żadnych kosztów, opłat i prowizji. Zamawiający także nie będzie ponosił innych kosztów związanych z przygotowaniem i realizacją kredytów.

7. W celu wyliczenia kosztów kredytów przyjmuje się w całym okresie kredytowania: stawka bazowa WIBOR 1M plus stała marża banku ustalona na dzień 20 sierpnia 2009r. W celu obliczeń przyjmuje się za rok -365 dni.

8. Na każdy kredyt długoterminowy zawarta będzie odrębna umowa. Projekt umowy przygotuje Wykonawca z uwzględnieniem istotnych postanowień dla obu stron zawartych w SIWZ w terminie trzech dni od daty przekazanie przez Zamawiającego zawiadomienia o wyborze oferty. Zawarcie umowy nastąpi w terminie nie później niż 10 dni.

9. Zabezpieczeniem prawnym kredytów długoterminowych będzie weksel In blanco i deklaracja wekslowa.

  1. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Okresy kredytowania ustala się na 12 lat poczynając od miesiąca września 2009 roku (przewidywany) do 31 grudnia 2021r.(przewidywany). Przewiduje się, że realizacja zamówienia będzie następująca:

- część 1 - 882 000 zł (przewidywana realizacja od 20 września 2009r)

- część 2 - 832 000 zł (przewidywana realizacja od 20 września 2009r)

- część 3 - 5 000 000 zł, w tym:

- realizacja w 2009 roku - 1 000 000 zł (przewidywana realizacja od 1 grudnia 2009r)

- realizacja w 2010 roku - 2 333 000 zł (przewidywana realizacja do 30 września 2010r)

- realizacja w 2011 roku - 1 667 000 zł(przewidywana realizacja do 30 września 2011r)

  1. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

O zamówienie mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:

  1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności określonej przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

  2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;

  3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, określonej jako możliwość dysponowania lub dostępu do środków finansowych wystarczających do realizacji zamówienia

  4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,

Oceny spełnienia warunków zamawiający dokona na podstawie złożonych przez wykonawcę oświadczeń oraz dokumentów wskazanych w pkt. 6 SIWZ. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia - nie spełnia”.

VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawcy powinni załączyć do oferty następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę:

  1. wypełniony Formularz ofertowy (wg załączonego wzoru druku),

  2. aktualny odpis z właściwego rejestru jeśli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

Instytucje finansowe, banki powinny złożyć statut oraz dokumenty powołujące Radę Nadzorczą oraz Zarząd. W przypadku podpisania oferty przez dyrektora oddziału należy załączyć stosowne pełnomocnictwo udzielone przez osoby upoważnione do reprezentowania banku

  1. oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. „Prawo zamówień publicznych”, oraz nie podlega wykluczeniu wg art. 24 ust. 1 i 2 wym. ustawy (wg załączonego wzoru druku),

  2. zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej (ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r.- Prawo bankowe t.j. Dz.U z 2002r. Nr 72 poz. 665 ze zmianami)

  3. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

  4. aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające nie zaleganie w podatkach i opłatach wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

  5. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające nie zaleganie w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

  6. Dokument potwierdzający możliwość udzielenia grantów Komisji Europejskiej;

  7. Wszystkie dokumenty powinny być przygotowane w sposób umożliwiający prawidłową ocenę wykonawcy.

  8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosuje się § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.z 2006r, Nr 87, poz. 605 ze zm.)

  1. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

Wykonawcy mogą porozumiewać się z zamawiającym pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą faksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu.

Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub droga elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

Powyższe nie dotyczy protestu, w tym przypadku wymagana jest wyłącznie forma pisemna. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł się zapoznać z jego treścią.

Uprawnieni do kontaktów z wykonawcami:

  • Małgorzata Marczyk (sprawy techniczne, formalno-prawne)
    tel.: 0-86 217 55 28, fax: 0-86 217 55 20email:  umnowogrod@wp.pl

  • Alicja Ewa Sudół - Skarbnik Gminy Nowogród (sprawy merytoryczne)
    tel.: 0-86 217 55 28 wew. 22, fax: 0-86 217 55 20, email:  umnowogrod@wp.pl

  1. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedłużenia powyższego terminu.

2. Wniesienie protestu zawiesza bieg terminu związania ofertą. O powyższym Zamawiający niezwłocznie informuje wykonawców którzy złożyli ofertę.

  1. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM

Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium.

X. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERT

Oferta winna być sporządzona w sposób zapewniający realizację zamówienia przez wykonawcę wg poniższych wymogów i z uwzględnieniem poniższych zapisów:

  1. Cena ofertowa przedstawiona przez wykonawcę musi obejmować wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia z uwzględnieniem wymogów zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

  2. Na realizację zamówienia zostanie zawarta umowa z wybranym wykonawcą.

  3. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

  4. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w formie pisemnej, trwałą, czytelną techniką wg załączonych do SIWZ wzorów druków ( formularz ofertowy) oraz zawierać pozostałe dokumenty wskazane w pkt. 6 SIWZ.

  5. Wszelkie zmiany, skreślenia i poprawki w ofercie powinny być parafowane przez wykonawcę.

  6. Koszty, związane z przygotowaniem i dostarczeniem oferty ponosi wykonawca.

  7. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania wykonawcy na zewnątrz. Podpis powinien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację tzn. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelnie z podaniem imienia i nazwiska. W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje inna osoba niż wskazana w treści aktualnego odpisu z właściwego rejestru (w szczególności pełnomocnik inny niż prokurent) do oferty należy załączyć dokument potwierdzający umocowanie tej osoby do złożenia oferty - w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii (np. dokument pełnomocnictwa). Każda strona oferty powinna być ponumerowana począwszy od pierwszej strony.

  8. Jeżeli do oferty dołączane są dokumenty lub informacje stanowiące tajemnicę bankową, handlową, dokumenty te należy oznakować na pierwszej stronie napisem „zastrzeżone” i zapakować do oddzielnej koperty wewnętrznej.

XI. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

Miejsce i termin składania ofert: Urząd Miejski w Nowogrodzie, 18-414 Nowogród, ul. Łomżyńska 41 pokój nr 3 - sekretariat, I piętro, 31 sierpień 2009r, godz. 1000

Termin otwarcia ofert: 31 sierpień 2009r, godz.1015

Ofertę należy złożyć w dwóch kopertach.

Na kopercie zewnętrznej należy umieścić:

adres Zamawiającego: Urząd Miejski w Nowogrodzie, 18-414 Nowogród, ul. Łomżyńska 41

z dopiskiem

„Oferta na usługę bankową dotyczącą udzielenia długoterminowych kredytów inwestycyjnych”

Nie otwierać przed dniem 31 sierpnia 2009r. godz. 1000

Na kopercie wewnętrznej należy umieścić ponadto nazwę i adres Wykonawcy.

XII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY

Cena ofertowa brutto powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Zamawiający poniesie w związku z realizacją zamówienia. Cena powinna być podana w PLN cyfrowo (dwa miejsca po przecinku) i słownie. Należy podać łączny koszt obsługi poszczególnych kredytów inwestycyjnych uwzględniając raty malejące:

1) obliczenie ceny:

- kwota kredytu jako podstawa obliczenia x ((WIBOR1M(na 20.08.2009r)+marża banku)

  1. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY

Kryterium wyboru oferty: cena - 100%

Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę otrzyma 100 pkt., natomiast pozostali wykonawcy odpowiednio mniej punktów według wzoru:

Cmin

C = ———— x 100  pkt.,

Cx

gdzie:

C = liczba punktów za kryterium „cena”;

Cmin = najniższa cena wynikająca z ofert
niepodlegających odrzuceniu;

Cx = cena oferty badanej.

Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najniższą ceną i jednocześnie będzie spełniać pozostałe wymagania zawarte w SIWZ.

W toku oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.

Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Prawo zamówień publicznych, oraz uzyska największą liczbę punktów.

O wyniku postępowania (wyborze ofert) zamawiający powiadomi niezwłocznie na piśmie wszystkich wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.

  1. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

Wykonawca do złożonej oferty dołączy projekt umowy, zawierający istotne postanowienia umowy zawarte w punkcie III p.pkt.4-10 SIWZ.

  1. ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY

Istotne postanowienia umowy opisane są w punkcie III p-pkt 4 - 10 SIWZ.

XVI. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

Zamawiający nie przewiduje wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

  1. OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało podzielone na trzy części. Zakres zamówienia obejmuje udzielenie kredytów na finansowanie poniżej wymienionych zadań inwestycyjnych:

1. Przebudowa układu komunikacyjnego osiedla domów jednorodzinnych w Nowogrodzie

2. Przebudowa drogi powiatowej nr 1909B na odcinku Chmielewo - Grądy - Sławiec w km 0+050 - 4+490,90

3. Budowa hali sportowej przy ZSS

Zamawiający żąda złożenia oferty na jedną lub więcej części. Na wykonajnie każdej części zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta.

  1. MAKSYMALNĄ LICZBĘ WYKONAWCÓW, Z KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY ZAWRZE UMOWĘ RAMOWĄ, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY PRZEWIDUJE ZAWARCIE UMOWY RAMOWEJ

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  1. INFORMACJĘ O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 67 UST. 1 PKT 6 I 7 LUB ART. 134 UST. 6 PKT 3

Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.

  1. OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający/ nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

  1. ADRES POCZTY ELEKTRONICZNEJ LUB STRONY INTERNETOWEJ ZAMAWIAJĄCEGO

Adresy poczty elektronicznej - jak podano w punkcie 7 Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.

  1. INFORMACJE DOTYCZĄCE WALUT OBCYCH, W JAKICH MOGĄ BYĆ PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ

Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.

  1. AUKCJA ELEKTRONICZNA

Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.

  1. WYSOKOŚĆ ZWROTU KOSZTÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

  1. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ

Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej zawarte w Rozdziale VI ustawy Pzp.

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 roku Nr 223, poz. 1655 z póżn. zm.) oraz przepisy kodeksu cywilnego.

Lista załączników (załączniki stanowią integralną część SIWZ):

Formularz ofertowy (załącznik nr 1)

Oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2)

Uchwała IV.0131-3-88/08 (załącznik nr 3)

Uchwała Nr XXIII/126/08 rady Miejskiej w Nowogrodzie z dnia 15 grudnia 2008r w sprawie uchwalenia budżetu gminy Nowogród na rok 2009. (załącznik nr 4)

Rb-Z Kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń za okres od początku roku do dnia 30 czerwca 2009r (załącznik nr 5)

Rb-N Kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za okres od początku roku do dnia 30 czerwca 2009r (załącznik nr 6)

Rb-NDS Kwartalne sprawozdanie o nadwyżce /deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2009 (załącznik nr 7)

Rb-NDS Kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2008 (załącznik nr 8)

Rb-N Kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2008r (załącznik nr 9)

Rb-Z Kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2008r (załącznik nr 10)

Rb-NDS Kwartalne sprawozdanie o nadwyżce /deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2007 (załącznik nr 11)

Rb-N Kwartalne sprawozdanie o stanie należności za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2007 (załącznik nr 12)

Rb-Z Kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2007 (załącznik nr 13)

Prognoza kwoty długu 2009rok (załącznik nr 14)

Załącznik inwestycyjny na 2009 rok- zadań z Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na lata 2009-2019 (załącznik nr 15)

Załącznik nr1

………………………
pieczątka Wykonawcy

Urząd Miejski

18-414 Nowogród

Ul. Łomżyńska 41

FORMULARZ OFERTOWY

Nazwa Wykonawcy: ………………………………………………………………………………

Adres Wykonawcy: ………………………………………………………………………………

Adres poczty elektronicznej: ………………………………………………………………………………

Strona internetowa: ………………………………………………………………………………

Numer telefonu (0 ……) ………………………… faksu (0 ……) …………………………

Numer REGON:. ………………………… NIP: …………………………………

Osoba wyznaczona przez Wykonawcę do kontaktów z Zamawiającym: ………………………………………

W związku z ogłoszeniem o przetargu nieograniczonym na usługę bankową dotycząca zaciągnięcia przez Gminę Nowogród długoterminowych kredytów inwestycyjnych, składamy ofertę na poszczególne części zamówienia zgodnie z wymaganiami SIWZ:

Część 1 - Przebudowa układu komunikacyjnego osiedla domów jednorodzinnych w Nowogrodzie

- cena ofertowa brutto ………… zł (słownie:………………............................…….........……… zł)

Część 2 - Przebudowa drogi powiatowej nr 1909B na odcinku Chmielewo - Grądy - Sławiec w km 0+050 - 4+490,90

- cena ofertowa brutto (………… zł (słownie:………………............................…….........……… zł)

Część 3 - Budowa hali sportowej przy ZSS

- cena ofertowa brutto ………… zł (słownie:………………............................…….........……… zł)

(wg wyliczenia przedstawionego w p-kcie XII SIWZ)

Składając ofertę oświadczamy, że:

  • uzyskaliśmy wszelkie niezbędne informacje do przygotowania oferty i wykonania zamówienia w oferowanym terminie oraz nie wnosimy do SIWZ żadnych zastrzeżeń i akceptujemy warunki realizacji zamówienia w niej wskazane,

  • zamówienie wykonamy sami oraz/lub wykonanie zamówienia jak niżej powierzymy podwykonawcom*:

.........................................................................................................................

  • uważamy się związani niniejszą ofertą przez okres wskazany przez Zamawiającego w SIWZ tj. przez okres ..... dni od dnia otwarcia ofert,

  • spełniamy wszystkie warunki, określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

  • złożyliśmy wszystkie wymagane dokumenty, potwierdzające spełnianie tych warunków,

  • cena obejmuje wszystkie koszty związane z prawidłową realizacją zamówienia,

  • przyjmujemy wszystkie warunki dotyczące istotnych postanowień, które zostaną wprowadzone do treści umów w sprawie zamówienia publicznego, a w przypadku wyboru naszej oferty zobowiązujemy się do zawarcia umów w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego

  • oferta została złożona na ................ stronach ( kartkach) podpisanych i kolejno ponumerowanych od nr .... do nr......

  • upoważnionym przedstawicielem do uczestnictwa w postępowaniu, do podpisywania oferty oraz innych dokumentów związanych z postępowaniem i podejmowania decyzji w imieniu Banku jest/są :

………………………………………………………………………………………….

  • integralną część oferty stanowią następujące dokumenty (wymienić wszystkie załączniki i dokumenty

Oferta została złożona na …… kolejno ponumerowanych stronach od strony nr 1 do strony nr ……

Wszystkie dokumenty i oświadczenia załączone do niniejszej oferty stanowią jej integralną część*)

Miejscowość ……………………, dn. ………………………

……………………………………

podpis osoby/osób upoważnionej/upoważnionych

do reprezentowania wykonawcy

*) jeżeli dołączone są odpisy dokumentów lub ich kserokopie, to muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) podpisującą ofertę.

Załącznik nr 2

………………………
pieczątka Wykonawcy

Zamawiający

OŚWIADCZENIE

Złożone zgodnie z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, działając w imieniu wykonawcy:

Nazwa Wykonawcy: ……………………………………………………………………………

Adres Wykonawcy: ………………………………………………………………………………

przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest: ................................................................. - oświadczamy, że:

1) posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2) posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujemy potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;

3) znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, określonej jako możliwość dysponowania lub dostępu do środków finansowych wystarczających do realizacji zamówienia bez udzielania zaliczki, z uwzględnieniem zobowiązań
z tytułu realizacji innych zamówień;

4) nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 24 ust. 1 i 2, który stanowi, że:

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

1) wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;

2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;

3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem
o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione
w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku
z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3.

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:

1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;

2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;

3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3;

4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.

Miejscowość …………………… , dn. ………………………

……………………………………

podpis osoby/osób upoważnionej/upoważnionych

do reprezentowania wykonawcy

7

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Nowogrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Alicja Ewa Sudół

Wprowadzający: Alicja Ewa Sudół

Data modyfikacji: 2009-08-21

Opublikował: Małgorzata Marczyk

Data publikacji: 2009-08-21