OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty
budowlane
Przebudowa układu komunikacyjnego osiedla
domów jednorodzinnych w Nowogrodzie
Nr sprawy: RG.DR-1/09
Numer ogłoszenia BZP: 35239 - 2009;
data zamieszczenia w BZP: 09.02.2009
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I.
1) NAZWA I ADRES: Gmina
Nowogród; Urząd Miejski w Nowogrodzie , ul. Łomżyńska 41,
18-414
Nowogród, woj. podlaskie, tel. 0-86 217 55 20, faks 0-86 217 55 20.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowogrod.com
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu
przez zamawiającego: Przebudowa
układu komunikacyjnego osiedla domów jednorodzinnych w Nowogrodzie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz
wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa układu
komunikacyjnego osiedla domów jednorodzinnych w Nowogrodzie. Szczegółowy zakres
zamówienia określają:
1.1.Projekt budowlany w zakresie ul.
Tońskiego, ul. 550-lecia i ul. Przeskok (bez ul. Mickiewicza i ul. bez nazwy).
1.2.Szczegółowe specyfikacje
techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w zakresie ul. Tońskiego, ul.
550-lecia i ul. Przeskok (bez ul. Mickiewicza i ul. bez nazwy).
1.3.Projekt stałej organizacji ruchu
w zakresie ul. Tońskiego, ul. 550-lecia i ul. Przeskok (bez ul. Mickiewicza i
ul. bez nazwy).
1.4.Przedmiar robót.
Wykonawca powinien złożyć ofertę na
wszystkie wymienione wyżej ulice łącznie. Miarodajnym źródłem danych do OFERTY
i kosztorysu ofertowego jest PRZEDMIAR ROBÓT.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień
(CPV):
45.00.00.00-7, 45.23.31.20-6.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie
oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się
udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB
TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
31.08.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I
TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja
na temat wadium: 1.
Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium w wysokości: 15
000,00 zł, słownie: piętnaście tysięcy zł. Wadium może być wnoszone w jednej
lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie
kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4)
gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o
których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.
1158, z późn. zm.4)). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na
rachunek bankowy Zamawiającego - Bank Spółdzielczy Oddział w Nowogrodzie 05
8757 1011 2600 0097 2000 0050. 4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający
przechowuje na ww. rachunku bankowym. 5. Dokumenty wymienione w p.p. 2)-5) będą
zabezpieczone i przechowywane w kasie Zamawiającego.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
·
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający
spełnienie warunków określonych w art. 22 ust 1 ustawy: 1)Posiadający
uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2)Posiadający niezbędną wiedzę
i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do
udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
3)Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia. 4)Niepodlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia
na podstawie art.24 ust.1,2 ustawy Prawo zamówień publicznych Ocena spełniania
w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w
oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w
rozdziale VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów winno wynikać jednoznacznie,
iż ww. warunki wykonawca spełnił. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy: 1)
niezgodną z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych
warunków zamówienia z zastrz. art.87 ust.2 pkt.3 ustawy prawo zamówień
publicznych, 2) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu
przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 3) zawierającą rażąco niską
cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 4) wykluczonego z udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia, 5) zawierającą błędy w obliczeniu ceny,
6) który w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na
poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3 ustawy prawo zamówień
publicznych 7) nieważną na podstawie odrębnych przepisów.
·
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy
w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń i dokumentów,
jakie mają załączyć do oferty wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia
warunków udziału w postępowaniu oraz innych dokumentów i oświadczeń. A. W celu
potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej
działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych składa
następujące dokumenty: A.1) Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru -
załącznik nr 1 do SIWZ A.2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności
gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert. A.3) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień
(pełnomocnictw) osób składających ofertę, o ile fakt ten nie wynika z
przedstawionych dokumentów rejestrowych. A.4) Aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające
odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek
na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
- Osoby tworzące spółkę osobową powinny złożyć aktualne zaświadczenie
właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, że nie
zalegają z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne
lub społeczne jako osoba fizyczna - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert. A.5) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust.1 ustawy Prawa zamówień
publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2 do SIWZ. A.6) Projekt umowy
- załącznik nr 3 do SIWZ. A.7) Podwykonawcy - załącznik nr 6 do SIWZ. A.8) Dokument
potwierdzający wniesienie wadium. B. W celu potwierdzenia spełnienia warunku
posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania
potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy
złożyć następujące dokumenty: B.1) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym
okresie, minimum 2 podobne zamówienia odpowiadające swoim rodzajem i wartością
robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości
oraz daty i miejsca wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te
zostały wykonane należycie - załącznik nr 4 do SIWZ. B.2) Wykaz niezbędnych do
wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca, -
załącznik nr 5 do SIWZ. B.4) Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli
ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. - Zamawiający wymaga,
aby kierownik budowy posiadał uprawnienia budowlane do wykonania samodzielnych
funkcji technicznych w budownictwie o specjalności drogowej oraz posiadał
aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej Izby Samorządu
Zawodowego w oparciu o art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów
(Dz.U. z 2001 r., nr 5, poz. 42 ze zmianami) C. W celu potwierdzenia spełnienia
warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia należy złożyć następujące dokumenty: C.1)
Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
D. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: D.1)
Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. A.2), A.4), składa dokument lub
dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 2) nie
zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i
zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu D.2) Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. A.6)
składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju
pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. - Jeżeli w kraju pochodzenia
osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie
wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. D zastępuje się je
dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym
organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach
określonych w niniejszym pkt. D. E. Dokumenty wymagane w przypadku składania
oferty wspólnej: W przypadku składania oferty przez podmioty występujące
wspólnie: 1. Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w części
VI pkt. A. 2, A 4, A 5, C 1, dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty
składane są wspólnie 2. podmioty zobowiązane są do załączenia do oferty umowy
regulującej współpracę tych podmiotów lub: - Pełnomocnictwo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz
Oświadczenie podpisane przez wszystkie podmioty, że konsorcjum zostało zawarte
na czas wykonania zadania i zobowiązuje się wykonać to zadanie 3. oferta oraz
wzór umowy muszą być podpisane przez wszystkie podmioty lub podmiot uprawniony
do reprezentacji, o ile taka reprezentacja wynika z umowy lub Pełnomocnictwa
Umowa regulująca współpracę podmiotów składających wspólnie ofertę powinna
zawierać m.in.: a) określenie celu gospodarczego, b) oświadczenia podmiotów o
przyjęciu odpowiedzialności solidarnej, c) wskazanie podmiotu, któremu powierza
się prowadzenie spraw i reprezentację na zewnątrz (lidera); d) oznaczenie czasu
trwania umowy; wymaga się, aby czas trwania umowy był nie krótszy niż okres
realizacji zamówienia oraz okres gwarancji i rękojmi, e) zakaz zmian w umowie
bez zgody zamawiającego. UWAGA: Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków
będzie rozpatrywał podane informację łącznie. Wykonawcy występujący wspólnie
ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja
elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej,
na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.nowogrod.com.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Nowogrodzie 18-414 Nowogród, ul. Łomżyńska 41.
IV.3.4) Termin składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.03.2009 godzina 10:00, miejsce:
Urząd Miejski w Nowogrodzie 18-414 Nowogród, ul. Łomżyńska 41 sekretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym
dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest dofinansowany ze
środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego
Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego, Oś Priorytetowa II - Rozwój
infrastruktury transportowej, Działanie 2.1 Rozwój transportu drogowego,
Poddziałanie 2.1.2 Lokalna infrastruktura drogowa..
Metryka strony