ZARZĄDZENIE Nr 2/07

w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie
ZARZĄDZENIE Nr 2/07

 

ZARZĄDZENIE Nr 2/07

 

BURMISTRZA NOWOGRODU

z dnia 15 stycznia 2007r

 

 

 

w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie

 

 

 

 

Na podstawie art. 3a do 3f  ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2001r Nr 142 poz. 1593 z późniejszymi zmianami) zarządza się, co następuje:

 

 

§ 1. Wprowadza się regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

 

 

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

 

 

 

§ 3.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

Burmistrz

Józef Piątek

 

 

 


Załącznik do

Zarządzenia Nr 2/07

Burmistrza Nowogrodu

 z dnia 15 stycznia 2007r

 

REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE

W URZĘDZIE MIEJSKIM W NOWOGRODZIE

 

 

Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór.

 

 

Rozdział I

 

Rozpoczęcie procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze

 

1) Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Burmistrz.

 

2) Sekretarz przedkłada do akceptacji Burmistrzowi projekt opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.

 

3) Opis stanowiska pracy, o którym mowa w pkt 2, zawiera:

 

a) dokładne określenie zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków,

 

b) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec kandydatów,

 

c) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań,

 

d) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

 

4) Burmistrz rozpoczyna procedurę naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze, po akceptacji projektu opisu stanowiska pracy.

 

 

Rozdział II

 

Powołanie Komisji Rekrutacyjnej

 

1) W skład Komisji Rekrutacyjnej powołanej przez Burmistrza wchodzą Sekretarz, Skarbnik, Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego Rolnictwa i Infrastruktury oraz pracownik kadr z tym, że:

 

a) Przewodniczącym Komisji Rekrutacyjnej jest Sekretarz Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie,

 

b) Sekretarzem Komisji jest pracownik kadr,

 

3) Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy i podpisania umowy w nowym pracownikiem.

Rozdział III

 

Etapy naboru

 

1) Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

 

2) Składanie dokumentów aplikacyjnych.

 

3) Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.

 

4) Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.

 

5) Selekcja końcowa kandydatów - rozmowa kwalifikacyjna.

 

6) Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.

 

7) Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.

 

8) Ogłoszenie wyników naboru.

 

 

Rozdział IV

 

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

 

1) Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej ( https://bip.um.nowogrod.wrotapodlasia.pl/) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie urzędu.

 

2) Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:

 

a) nazwę i adres jednostki,

 

b) określenie stanowiska urzędniczego,

 

c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

 

d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

 

e) wskazanie wymaganych dokumentów,

 

f) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

 

3) Ogłoszenie, o którym mowa w pkt 1 będzie znajdowało się na stronie BIP oraz na tablicy ogłoszeń przez co najmniej 14 dni kalendarzowych od dnia jego zamieszczenia.

 

 

 

 

Rozdział V

 

Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych (ofert pracy)

 

1) Po ogłoszeniu naboru na wolne stanowisko pracy, liczonym od daty umieszczenia na stronie internetowej BIP, następuje przyjmowanie ofert pracy od kandydatów, którzy składają je w terminie i według wymogów określonych w ogłoszeniu.

 

2) Osoby ubiegające się o zatrudnienie składają swoją ofertę pracy tylko w formie pisemnej i może ona być przyjęta wyłącznie po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze w przeciwnym razie składane dokumenty nie będą mogły być brane jako oferta pracy i nie będą rozpatrywane.

 

 

Rozdział VI

 

Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych (ofert pracy)

 

1) Analizy dokumentów dokonuje Zespół Komisji Rekrutacyjnej określony w Rozdziale II.

 

2) Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez członków Zespołu Komisji Rekrutacyjnej z ofertami pracy złożonymi przez kandydatów.

 

3) Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w ofercie pracy z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.

 

4) Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.

 

 

Rozdział VII

 

Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne

 

1) Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji, umieszcza się w BIP na stronie internetowej https://bip.um.nowogrod.wrotapodlasia.pl/  oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie urzędu „Listę Kandydatów Spełniających Wymagania Formalne”.

 

2) Lista, o której mowa w pkt. 1 zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.

 

3) Lista, o której mowa w pkt. 1 będzie umieszczona w miejscach wskazanych do czasu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru na wolne stanowisko urzędnicze.

 

4) Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.

 

 

Rozdział VIII

 

Selekcja końcowa kandydatów

 

1) Na selekcję końcową składa się rozmowa kwalifikacyjna (II etap postępowania).

 

2) Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w złożonej ofercie pracy.

 

3) Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:

 

a) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,

 

b) posiadaną wiedzę na temat działalności samorządu,

 

c) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,

 

d) cele zawodowe kandydata.

 

4) Na rozmowę kwalifikacyjną zaproszeni zostaną kandydaci spełniający wymagania formalne.

 

6) Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Zespół Komisji Rekrutacyjnej określony w Rozdziale II.

 

7) Decyzja o wyłonieniu najlepszego kandydata należy do kierownika referatu, w którym będzie zatrudniony dany pracownik, a w przypadku podjęcia decyzji o zatrudnieniu kierownika referatu Burmistrz z jednoczesnym poparciem innych członków komisji.

 

8) Kandydat, który uzyskał najlepszą opinię przyszłego przełożonego z jednoczesnym poparciem pozostałych członków komisji zostaje wyłoniony w drodze naboru i ma obowiązek przed zawarciem umowy o pracę przedłożyć zaświadczenie o niekaralności oraz aktualne badania lekarskie.

 

 

Rozdział IX

 

Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy

 

1) Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.

 

2) Protokół zawiera w szczególności:

 

a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

 

b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.

 

 

Rozdział X

 

Informacja o wynikach naboru

 

1) Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.

 

2) Informacja, o której mowa w pkt 1, zawiera:

 

a) nazwę i adres jednostki,

 

b) określenie stanowiska urzędniczego,

 

c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,

 

d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.

 

3) Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy.

 

4) Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

 

 

Rozdział XI

 

Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi

 

 1) Dokumenty aplikacyjne (oferta pracy) kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.

 

2) Dokumenty aplikacyjne kandydatów, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do II etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres dwóch lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.

 

3) Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odbierane osobiście przez zainteresowanych lub odsyłane na wniosek.

 

 

Burmistrz

Józef Piątek

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Nowogrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Marlena Bałazy

Wprowadzający: Marlena Bałazy

Data modyfikacji: 2008-12-01

Opublikował: Karol Buczkowski

Data publikacji: 2008-12-01