OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO PRACY W OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W NOWOGRODZIE
Nowogród,
11.12.2015r.
OGŁOSZENIE O
NABORZE
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogrodzie ogłasza nabór na stanowisko pracy -
asystenta rodziny
1.
Nazwa i adres podmiotu organizującego nabór:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowogrodzie, ul.
Łomżyńska 41, 18-414 Nowogród
2.
Forma wymiar czasu pracy:
Umowa
o pracę na czas określony, w wymiarze ½ etatu
3.Wymagania
niezbędne do zatrudnienia na danym stanowisku:
Asystentem rodziny
może być osoba, która spełnia warunki określone w art.12 ustawy z dnia 9 czerwca
2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z
2015.332.), w szczególności posiada:
1. obywatelstwo polskie,
2. wykształcenie wyższe na
kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca
socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z
zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż
pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres
programowy szkolenia określony na podstawie ust.3 cyt. ustawy i udokumentuje co
najmniej roczny staż z dziećmi lub rodziną,
3. nie jest i nie był/a
pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona
ani ograniczona,
4. wypełnia obowiązek
alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
5. nie był/a skazana
prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4. Wymagania dodatkowe:
1. znajomość
regulacji prawnych z zakresu: wsparcie rodziny w systemie pieczy zastępczej,
pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania
alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, przepisów o ochronie
danych osobowych,
2. obsługa
komputera,
3. łatwość
nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
4. umiejętność
pracy w zespole,
5. odporność na
stres,
6.
odpowiedzialność,
7. asertywność,
8. rzetelność,
systematyczność,
9. komunikatywność
i otwartość
10. prawo jazdy kat. „B” oraz możliwość
korzystania z własnego środka transportu
5. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, na
które przeprowadzony jest nabór:
1. opracowywanie i
realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i
konsultacji z pracownikiem socjalnym,
2. opracowanie we
współpracy z członkiem rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej,
planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku
umieszczonemu w pieczy zastępczej,
3. udzielanie
pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu
umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
4. udzielanie
pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
5. udzielanie
pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
6. udzielanie
pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
7. wspieranie aktywności
społecznej rodzin,
8. motywowanie
członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
9. udzielanie
pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu pracy zarobkowej,
10. motywowanie do
udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie
prawidłowych wzorców rodzicielskich, umiejętności psychospołecznych,
11. udzielanie
wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
12. podejmowanie
działań interwencyjnych i zaradczych i w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa
dzieci i rodzin,
13. prowadzenie
indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
14. prowadzenie
dokumentacji dotyczących pracy z rodziną,
15. dokonywanie
okresowej oceny sytuacji rodziny,
16. monitorowanie
funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
17. sporządzanie
na wniosek sadu opinii o rodzinie i jej członkach,
18. współpraca z
jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami
pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w
działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
19. współpraca z
zespołem interdyscyplinarnym .
6. Wymagane dokumenty :
1. list motywacyjny,
2. C.V,
3. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i pożądany staż,
kopie dokumentów potwierdzających tożsamość,
4. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni
praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub
umyślne przestępstwa skarbowe,
5. oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy
rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani
ograniczona,
6. oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy
taki obowiązek został mu nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego
lub zatwierdzonego przez sąd,
7. oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o
treści „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb
procesu rekrutacji w Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowogrodzie zgodnie z
ustawą z dnia 29.08.1997r o ochronie danych osobowych /tekst jednolity Dz.U. z
2014.1182/.”
7.
Informacja o terminie i miejscu składania dokumentów:
1. Wymagane dokumenty należy złożyć w Ośrodku
Pomocy Społecznej w Nowogrodzie ul. Łomżyńska 41, 18-414 Nowogród do dnia 28.12.2015r. w zamkniętej kopercie lub przesłać pocztą (decyduje
data dostarczenia – wpływu przesyłki pocztowej ) na adres: Ośrodek Pomocy
Społecznej ul. Łomżyńska 41 z dopiskiem: „Nabór na stanowisko
asystenta rodziny”.
2. Aplikacje niekompletne lub które wpłyną do
Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane i nie podlegają
zwrotowi.
3. Kandydaci spełniający wymagania zostaną powiadomieni o
dalszych czynnościach związanych z rekrutacją.
Informacja
o ostatecznych wynikach rekrutacji zostanie zamieszczona na stronach Biuletynu
Informacji Publicznej UM Nowogród i tablicy ogłoszeń UM.
Dodatkowe
informacje można uzyskać pod nr telefonu: (86) 217-55-61.
Metryka strony