INFORMACJA O TERMINIE SESJI XXIV
Nowogród 20.01.2009r.
Znak USC.0065-1/09
ZAWIADOMIENIE
Uprzejmie informuję, że w dniu 27. 01. 2009r. o godz.12ºº w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie przy ul. Łomżyńskiej 41 odbędzie się XXIV sesja Rady Miejskiej w Nowogrodzie z proponowanym porządkiem dziennym:
- Przyjęcie porządku dziennego obrad.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
- Sprawozdanie z działalności Burmistrza między sesjami.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Gminnego Systemu Profilaktyki i Opieki nad Dzieckiem i Rodziną na lata 2007-2012..
- Podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogrodzie
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia terminów przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia na 2009 rok regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego za warunki pracy oraz wysokość i warunki wypłacania innych składników wynagrodzenia wynikających ze stosunku pracy, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowo i godziny doraźnych zastępstw, a także wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania nauczycielom zatrudnionym w Zespole Szkół Samorządowych w Nowogrodzie i Szkole Podstawowej w Sławcu prowadzonych przez Gminę i Miasto Nowogród.
- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Łomżyńskiemu na realizację zadania „przebudowa drogi powiatowej nr 1900B na odcinku Serwatki- Kupnina-Chludnie”
- Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz ustalenie wartości jednego punktu dla pracowników zatrudnionych w Komunalnym Zakładzie Budżetowym w Nowogrodzie.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Nowogród.
- Informacja z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Przeciwdziałania Narkomanii oraz innych Uzależnień za 2008 rok Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Nowogrodzie.
- Interpelacje i zapytania.
- Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
- Sprawy różne.
PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ
TADEUSZ GÓRALCZYK
Art. 11b. 1. Działalność
organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw.
2. Jawność
działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania
informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także
dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym
protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy. ( Ustawa z dnia 8
marca 1990 o samorządzie gminnym Dz.U.z 2001r Nr 142
poz. 1591)
UCHWAŁA NR …/…/09
RADY MIEJSKIEJ W NOWOGRODZIE
z
dnia……….stycznia 2009 r.
w sprawie nadania Statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Nowogrodzie.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.9 lit. h oraz art.40 ust.2 pkt.2 ustawy z dnia 8
marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142,
poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr
153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.
1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz.
1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17,poz.128) w związku z art. 110 ust. 1
ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( tekst jednolity Dz. U. z
2008 r. Nr 115, poz. 728) uchwala się, co następuje:
§ 1. Nadaje się Statut Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Nowogrodzie stanowiący
załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Nowogrodu.
§ 3. Traci moc uchwała Nr XIX/82/04 Rady Miejskiej w Nowogrodzie z dnia 30
czerwca 2004 roku w sprawie uchwalenia statutu Ośrodka Pomocy Społecznej.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia ogłoszenia w
Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Załącznik
do
uchwały Nr………………..
Rady Miejskiej w
Nowogrodzie
z dnia …….stycznia 2009 r.
STATUT
OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W NOWOGRODZIE
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. 1. Ośrodek Pomocy Społecznej w
Nowogrodzie zwany w dalszej treści statutu „Ośrodkiem” działa na podstawie:
1. Uchwały Nr 46/XI/90 Rady Narodowej Miasta i Gminy w Nowogrodzie z dnia 29 kwietnia 1990 roku w sprawie utworzenia Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogrodzie.
2. Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U.
z 2008 r. Nr 115, poz. 728)
3. Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z. 2001 r. nr 142, poz. 1591 z póź. zm.)
4. Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z póź. zm.)
5. Ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 139, poz. 992 z poźn. zm.)
6. Ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. nr 192, poz. 1378 z póź. zm.)
7. Ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2001 r. nr 71, poz. 734 z póź. zm.)
8. Niniejszego Statutu
§
2 1. Ośrodek Pomocy Społecznej jest samorządową jednostką organizacyjną
powołaną do realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej.
2. Terenem działania Ośrodka
Pomocy Społecznej jest obszar Miasta i Gminy Nowogród.
3. Siedziba
Ośrodka Pomocy Społecznej mieści się w Nowogrodzie, ul. Łomżyńska 41.
II CELE I
ZADANIA OŚRODKA
§ 3 1. Celem pomocy społecznej jest
wspieranie osób i rodzin w wysiłkach zmierzających do
zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwianie im życia w
warunkach odpowiadających
godności człowieka.
2. Ośrodek podejmuje działania zmierzające do organizowania i niesienia osobom
i rodzinom pomocy, mającej na celu umożliwienie im przezwyciężenia trudnych
sytuacji życiowych, których nie są w stanie sami pokonać, wykorzystując własne
uprawnienia, zasoby i możliwości oraz zapobieganie powstawaniu takich sytuacji
przez podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia osób i
rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem.
3. Zadania Ośrodka określone są przez przepisy ustawy.
4. Zadania w zakresie pomocy społecznej obejmują w szczególności:
1) przyznawanie i wypłacanie przewidzianych ustawą świadczeń,
2) pracę socjalną,
3) prowadzenie i rozwój niezbędnej infrastruktury socjalnej,
4) analizę i ocenę zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy
społecznej,
5) realizację zadań wynikających z rozeznanych potrzeb społecznych,
6) rozwijanie nowych form pomocy społecznej i samopomocy w ramach
zidentyfikowanych potrzeb,
7) koordynacja realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów
społecznych.
§ 4. 1.
Ośrodek realizuje zadania z zakresu pomocy społecznej jako zadania zlecone
Gminie oraz zadania własne Gminy.
2. Do zadań Ośrodka przekazanych przez Gminę o charakterze obowiązkowym należy:
1) udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania
osobom tego
pozbawionym,
2) przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych,
3) przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych,
4) przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków
powstałych w wyniku zdarzenia losowego,
5) przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków
na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym i innym osobom nie mającym dochodu i
możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepisów o powszechnym
ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia,
6) przyznawanie zasiłków celowych w formie biletu kredytowanego,
7) opłacanie składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osobę,
która zrezygnuje z
zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej
opieki nad
długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wspólnie nie
zamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem,
8) praca socjalna, w miejscu
zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z
zaburzeniami psychicznymi,
9) tworzenie gminnego systemu
profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną,
10) dożywianie dzieci,
11) sprawienie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym,
12) kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt
mieszkańca w tym domu,
13) sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie,
również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego.
§ 5. Ośrodek realizuje zadania zlecone Gminie przez
administrację rządową, które obejmują:
1) przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych,
2) opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o
powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia,
3) organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu
zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
4) przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych
z klęską
żywiołową lub ekologiczną.
§ 6. Ponadto Ośrodek realizuje zadania z zakresu:
1. ustawy o dodatkach mieszkaniowych;
1) rozpatrywanie i przyznawanie dodatków mieszkaniowych;
2. ustawy o świadczeniach rodzinnych po przez:
1) przyznawanie i wypłacanie zasiłków rodzinnych dodatków do zasiłków
rodzinnych
2) zasiłków pielęgnacyjnych;
3) świadczeń pielęgnacyjnych;
3. ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów poprzez:
1) prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;
2) ustalanie uprawnień, przyznanie i wypłata funduszu alimentacyjnego;
§ 7. Kierownik
Ośrodka może wytaczać na rzecz obywateli powództwa o roszczenia alimentacyjne.
§ 8. Ośrodek może kierować wnioski o
ustalenie niezdolności do pracy, niepełnosprawności i stopnia
niepełnosprawności do organów określonych odrębnymi przepisami.
§ 9. 1. Ośrodek w trakcie realizacji
statutowych działań współpracuje z organizacjami, związkami wyznaniowymi,
kościołem katolickim, innymi kościołami, fundacjami, stowarzyszeniami,
pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi.
2. Ośrodek współpracuje także przy realizacji zadań z innymi jednostkami
organizacyjnymi
samorządu, administracji rządowej, ośrodkami pomocy społecznej sąsiednich gmin,
powiatowymi centrami pomocy rodzinie, służbą zdrowia, urzędami pracy, policją,
sądami i innymi podmiotami realizującymi cele z zakresu pomocy społecznej.
3. Ośrodek w celu realizacji swoich zadań statutowych może podpisać stosowne
porozumienie.
§ 10. Ośrodek może kierować wnioski
o ustalenie niezdolności do pracy i stopnia niepełnosprawności do właściwych
organów.
III. STRUKTURA ORGANIZACYJNA
§ 11 1. Strukturę organizacyjną Ośrodka
tworzy kierownik i podlegli mu pracownicy.
2. w Ośrodku wyodrębnia się następujące stanowiska pracy:
1) kierownik
2) pracownik socjalny
3) pracownik do świadczeń rodzinnych i
funduszu alimentacyjnego
§ 12. 1. Na czele Ośrodka stoi
Kierownik, który kieruje jego pracą i reprezentuje go na zewnątrz.
2. Kierownika Ośrodka zatrudnia i zwalnia Burmistrz Nowogrodu.
3. Zwierzchnikiem służbowym w stosunku do kierownika jest Burmistrz Nowogrodu.
§ 13. Szczegółową strukturę organizacyjną Ośrodka i podział czynności między stanowiska
pracy określa kierownik w regulaminie organizacyjnym i przedkłada go do
zatwierdzenia Burmistrzowi.
IV
GOSPODARKA FINANSOWA
§ 14. Ośrodek finansuje swą działalność i zadania pomocy społecznej ze
środków otrzymanych z budżetu państwa i budżetu gminy i miasta Nowogród zgodnie
z ustawą o pomocy społecznej, o dodatkach mieszkaniowych, świadczeniach
rodzinnych oraz o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
§ 15. Ośrodek posiada własny rachunek bankowy.
§ 16. Obsługę finansową i księgową Ośrodka Pomocy Społecznej prowadzi
Urząd Miejski w Nowogrodzie.
§ 17. Szczegółową działalność
jednostki w sprawie zasad planowania, ewidencji i sprawozdawczości określają
odrębne przepisy.
§ 18. Kierownik Ośrodka składa Radzie Miejskiej w Nowogrodzie co
roku sprawozdanie z działalności Ośrodka, podając w nim wyniki w zakresie
zaspokojenia potrzeb mieszkańców oraz przedstawienie potrzeb w zakresie pomocy
społecznej.
V.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 19. Zmiana Statutu Ośrodka
następuje w drodze uchwały Rady Miejskiej w Nowogrodzie.
UCHWAŁA NR…………2009
RADY MIEJSKIEJ W NOWOGRODZIE
z
dnia……. stycznia 2009 r.
w sprawie: zmiany Gminnego Systemu
Profilaktyki i Opieki nad Dzieckiem i Rodziną na lata 2007-2012
Na
podstawie art. 18 ust. 2 pkt15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), oraz na podstawie art. 17 ust. 1 pkt13 ustawy z
dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2008r. Nr
115, poz. 728) - uchwala się co następuje:
§ 1. W „Gminnym systemie profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną na
lata 2009-2012”stanowiącym załącznik do uchwały Nr VI/24/07 Rady Miejskiej
Nowogród dnia 30 marca 2006 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) po rozdziale II dodaje się dodaje się rozdział II a,
2) zmienia się rozdział V,
które otrzymują brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się
Burmistrzowi Nowogrodu
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem
podjęcia.
Przewodniczący
Rady
Tadeusz Góralczyk
Załącznik
do Uchwały Nr…….….09
Rady Miejskiej w
Nowogrodzie
z dnia …stycznia 2009 roku
II a. DZIAŁANIA W ZAKRESIE POMOCY DZIECKU I RODZINIE
Rozwój zajęć pozaszkolnych dla dzieci i młodzieży umożliwiających realizację zainteresowań oraz zagospodarowanie czasu wolnego:
1) organizacja imprez kulturalnych, sportowych i oświatowych, integrujących rodziny z dziećmi;
2) organizacja kolonii letnich dla dzieci z rodzin dotkniętych problemem alkoholizmu;
3) spotkania edukacyjne dla dzieci i młodzieży w szkole uświadamiające zagrożenia występujące we współczesnym świecie (alkoholizm, narkomania, przemoc);
4) spotkania szkolne dla dzieci i młodzieży uświadamiające im ich prawa i obowiązki
5)
poradnictwo socjalne i rodzinne
6)
przyznawanie i wypłacanie świadczeń wynikających z
ustawy o pomocy społecznej, świadczeniach rodzinnych i ustawy o pomocy osobom
uprawnionym do alimentów
7)
zadania statutowe wynikające z ustaw dotyczących pomocy
społecznej, przepisów wykonawczych wydanych na ich podstawie i uchwał Rady
Miejskiej w Nowogrodzie, m.in. dożywianie dzieci w
szkole, zasiłki pieniężne i pomoc w naturze;
8) działania profilaktyczne w zakresie ochrony zdrowia, m.in. zapewnienie całodobowej opieki lekarskiej;
V ŹRÓDŁA FINANSOWANIA:
1) Środki własne
podmiotów zaangażowanych w działania w ramach poszczególnych podprogramów
gminnego systemu profilaktyki,
2) Budżet organizacji pozarządowych
3) Sponsorzy.
Uchwała Nr
Rady Miejskiej w Nowogrodzie
z dnia
w sprawie zatwierdzenia taryfy zbiorowego zaopatrzenia w
wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt
15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym
(Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591; z 2002r. Nr
23 poz. 220 i Nr 62 poz. 558; Nr 113 poz. 984, Nr 214 poz. 1806, Nr 153 poz.
1271 i Nr 214 poz. 1806; z 2003r. Nr 80
poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z
2005r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181 poz. 1337; z 2007r. Nr 48 poz.327, Nr
138 poz. 974, Nr 173 poz.1218, z 2008r. Nr 180 poz.1111) oraz art. 24 ust.1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o
zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków ( Dz.U z 2006 r Nr 123, poz. 858, Dz.U. z 2007r. Nr 147 poz. 1033 ) Rada Miejska w Nowogrodzie
uchwala, co następuje:
§ 1
Zatwierdza
się taryfę zbiorowego zaopatrzenia w wodę dostarczaną z urządzeń zbiorowego
zaopatrzenia w wodę stanowiących własność Komunalnego Zakładu Budżetowego w Nowogrodzie
dla wszystkich odbiorców w wysokości za 1 m3 – 1,75 zł netto
plus stosowny podatek VAT.
§ 2
Zatwierdza
się taryfę zbiorowego odprowadzania ścieków bytowo – gospodarczych do
kanalizacji sanitarnej dla wszystkich dostawców w wysokości za 1m3 - 3,24 zł netto plus stosowny podatek VAT.
§ 3
Taryfa
obowiązuje od dnia 01.04.2009 r do 31.03.2010 roku.
§ 4
Wykonanie
uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Nowogród.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od
dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego z mocą
obowiązującą od 01 kwietnia 2009 roku.
SPRAWOZDANIE Z
REALIZACJI GMINNEGO PROGRAMU
PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH PRZECIWDZIAŁANIA
NARKOMANII ORAZ INNYCH UZALEŻNIEŃ ZA 2008
ROK GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W NOWOGRODZIE
Na podstawie
art. 41 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o
wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz.U.
z 2007r. Nr 70, poz. 473 ze. zm.) Rada Miejska podjęła Uchwałę Nr XIII/55/07 z
dnia 30 listopada 2007 roku w sprawie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Innych Uzależnień na
rok 2008 w Gminie Nowogród.
Program był realizowany przez członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i innych realizatorów, którzy zgłosili chęć wykonania zadań zawartych w programie oraz uzyskali pozytywną opinię Komisji i akceptację Burmistrza Nowogrodu.
W budżecie Gminy Nowogród na rok 2008 zaplanowana była kwota 51 250 zł. stanowiąca dochód z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, który zgodnie z ustawą może być przeznaczony na realizację zadań zawartych w Gminnym Programie:
„Art. 182. Dochody
z opłat za zezwolenia wydane na podstawie art. 18 lub art. 181 oraz
dochody z opłat określonych w art. 111 wykorzystywane będą na
realizację gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych oraz Gminnych Programów, o których mowa w art. 10 ust. 2 ustawy z
dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, i nie mogą być
przeznaczane na inne cele.”
Podstawowe zadania profilaktyczne realizowane przez GKRPA
i inne osoby, które zgłosiły chęć wykonywania zadań zawartych w programie były
prowadzone ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży szkolnej. Na początku roku
został ogłoszony konkurs na organizację pozaszkolnych
zajęć profilaktycznych dla dzieci i młodzieży na rok 2008. Realizowane były
następujące programy:
Ø
„Dom
Przyjaźni” – świetlica w Nowogrodzie
Ø
Indywidualne biegi przełajowe wiosna 2008 –
profilaktyka poprzez sport – SP Sławiec
Ø
Woda
mój przyjaciel - profilaktyka poprzez rekreację –wyjazdy na basen do Zambrowa -
SP Sławiec
Ø
Kulturalne zagospodarowanie wolnego czasu we
wsi Mątwica
Ø
Zajęcia sportowo-rekreacyjne dla dzieci i
młodzieży – ZSzS w Nowogrodzie
Ø
Wycieczka turystyczno- krajoznawcza Ruciane
Nida, Iznota, spływ Krutynią – SP Sławiec
Ø
Pożyteczne Ferie – MGOK
Ø
Pożyteczne Ferie w ZSzs
w Nowogrodzie
Ø
Ferie
w Szkole – SP Sławiec
Ø
Ferie
w Świetlicy w Mątwicy
Ø
Półkolonie - poznanie najbliższych okolic pod
względem historycznym i przyrodniczym MGOK
Koszt
realizacji programów:14 990 zł.
Sfinansowano
również wypoczynek letni dla dzieci i młodzieży:
Ø
Ośrodek Wczasowo –Kolonijny „Bryza Morska” w
Jarosławcu w terminie 05-18.07.2008 w
którym uczestniczyło 15 dzieci, koszt –
9 285 zł.
Ø
spływ
kajakowy Jezioro Seksty- Pisz- Nowogród 23-28.06.2008 dla 20 osób koszt 8 800 zł.
Ze środków na
realizację Gminnego Programu doposażono również świetlice w Nowogrodzie i
Mątwicy Zakupiono:
Ø
2
kuchnie, co uatrakcyjniło oferty prowadzonych zajęć oraz umożliwiło
przygotowanie posiłków dla dzieci korzystających ze świetlic,
Ø
1
grę piłkorzyki,
Ø
1
stół do bilarda-tenisa-cymbergaja
Ø
pomoce dydaktyczne i materiały niezbędne do
prowadzenia zajęć (gry edukacyjne, układanki, kredki, farby, bibuły, nożyczki,
wycinanki, bloki itp…)
Ø
artykuły
spożywcze do przygotowywania posiłków, napoje, słodycze oraz drobne upominki-
nagrody dla uczestników konkursów organizowanych w ramach zajęć.
Ogólny
koszt zakupionych materiałów: 9 262,88
zł.
Ponadto
zakupiono materiały do prowadzenia kampanii „Stop bezmyślności” koszt
106,65 zł. oraz sfinansowano udział w akcji
profilaktycznej „NIEĆPA” koszt 881,32
zł.
Członkowie komisji motywowali do leczenia uzależnionych i współuzależnionych od alkoholu. Do komisji wpłynęło 5 wniosków o leczenie odwykowe. Komisja skierowała do Sądu Rejonowego o zastosowanie przymusowego leczenia odwykowego 1 osobę.Do WOPITu w Łomży na leczenie i terapię na pobyt dzienny uczęszczało 3 osoby a na pobyt stały 1 osoba.
Koszt dojazdów na terapię -404,74 zł.
Zorganizowano również szkolenie skierowane do właścicieli oraz personelu punktów sprzedaży napojów alkoholowych, którego tematem było zapoznanie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, porady dla sprzedawców, ćwiczenia asertywnych zachowań tzw. trudny klient a także mity i stereotypy na temat picia alkoholu – dlaczego młodzi ludzie sięgają po alkohol oraz mechanizmy i objawy nadużywania alkoholu. W szkoleniu uczestniczyło 17 sprzedawców, koszt szkolenia 529,48 zł.
Sfinansowano szkolenie dla członków GKRPA z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, którego odbycie nakazuje ustawa. - Art. 41 ust. 4. W skład gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Koszt szkolenia – 2 880 zł.
Pozostałe wydatki stanowiły delegacje – 436.30 zł., rozmowy telefoniczne – 512, 40 zł.
GKRPA z policją w okresie wakacyjnym przeprowadziła kontrolę 13 punktów sprzedaży alkoholu w celu zbadania czy przestrzegana jest przez sprzedawców ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi.
Komisja opiniowała wnioski przedsiębiorców na wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu w zakresie zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Miejskiej. W 2008 roku wydano zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia:
1) poza miejscem sprzedaży –28
- na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 4,5%oraz piwa -9
- na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% do 18% -9
- na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% - 10
2) zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży- 1
Wydano również 4 zezwolenia jednorazowe na sprzedaż napojów alkoholowych (o zawartości do 4,5%oraz piwa) do spożycia w miejscu sprzedaży.
W ciągu 2008r. odbyło się 6 posiedzeń komisji. Dotyczyły one następujących zagadnień:
- rozpatrzenie ofert na organizację ferii zimowych
- opiniowanie wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, rozpatrzenie ofert na realizację pozaszkolnych zajęć profilaktycznych dla dzieci i młodzieży
- opiniowanie wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, rozpatrzenie wniosków o skierowanie na leczenie, ustalenie listy dzieci kwalifikujących się na wypoczynek letni
- opiniowanie wniosków o wydanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
- opiniowanie wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, rozpatrzenie wniosków o skierowanie na leczenie, zaplanowanie kontroli punktów sprzedaży, podsumowanie wyjazdów wakacyjnych dzieci i młodzieży
- uzgodnienie kierunków działania które zostały zawarte w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Innych Uzależnień na rok 2008 w Gminie Nowogród.
Wypłacono wynagrodzenie dla członków GKRPA w wysokości 3 049,20 zł.
Wydatki poniesione na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Innych Uzależnień na rok 2008 w Gminie Nowogród wyniosły: 51 137,97 zł.
Skład Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w
Nowogrodzie
1.
Marlena Bałazy -Przewodnicząca
2.
Małgorzata Dardzińska -
Sekretarz
3.
Jan Czyż - Członek
4.
Ewa Kijek - Członek
5.
Wiesław Konopka -Członek
6.
Barbara Kuczyńska -Członek
7.
Teresa Rakowska Członek
UCHWAŁA NR …. /…/09
RADY MIEJSKIEJ W NOWOGRODZIE
z dnia 27 stycznia 2009 roku
w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Łomżyńskiemu na realizację zadania „Przebudowa drogi powiatowej nr 1900B na odcinku Serwatki-Kupnina-Chludnie.”
Na podstawie art. 10 ust. 2 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 167 ust. 2 pkt 5 i art. 175 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104) Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Udziela się z budżetu Gminy Nowogród pomocy finansowej Powiatowi Łomżyńskiemu z przeznaczeniem na realizację zadania „Przebudowa drogi powiatowej nr 1900B na odcinku Serwatki-Kupnina-Chludnie.”
§ 2
Pomoc finansowa, o której mowa w § 1, zostanie udzielona w formie dotacji celowej ze środków budżetu na 2009 rok, w wysokości 400.000 zł.
§ 3
Szczegółowe warunki udzielenia pomocy finansowej oraz przeznaczenie i zasady rozliczenia środków określone zostaną w umowie pomiędzy Powiatem Łomżyńskim a Gminą Nowogród. Do zawarcia umowy upoważnia się Burmistrza Nowogrodu.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA NR …. /…/09
RADY MIEJSKIEJ W NOWOGRODZIE
z dnia 27 stycznia 2009 roku
w sprawie ustalenia terminów przyjmowania obywateli w
sprawach skarg i wniosków
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 253 § 1ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2000 poz. 98 Nr 1071 ze zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
1. Ustala się termin przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w każdy wtorek tygodnia w godzinach od 1200 do 1700 w budynku Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie ul. Łomżyńska 41.
2. Jeśli wtorek jest dniem wolnym od pracy, obywatele przyjmowani będą w następnym dniu roboczym.
§ 2
Traci moc Uchwała Nr XXVI/122/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie z dnia 30 czerwca 2005r. w sprawie ustalenia terminów przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Metryka strony