Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych
URZĄD MIEJSKI W NOWOGRODZIE
18-414 NOWOGRÓD ul. Łomżyńska 41
Telefon 86-217-55-20, fax 86-217-55-28
www nowogrod.pl; e-mail umnowogrod@wp.pl
KARTA INFORMACYJNA 7/2011 |
|||
Nazwa |
Ulgi w spłacie zobowiązań
podatkowych |
||
I. |
Podstawa prawna |
·
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja
podatkowa (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) ·
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o
postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr
59, poz. 404 ze zm.) |
|
II. |
Wymagane wnioski i Załączniki |
Podanie
wraz z uzasadnieniem Osoby
fizyczne przedstawiają dodatkowo : -
oświadczenie o stanie majątkowym, - aktualne dowody potwierdzające uzyskiwane dochody podatnika oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (zaświadczenie z zakładu pracy o wysokości wynagrodzenia, odcinki emerytur lub rent, kopie zeznań podatkowych PIT ,itp), -
oraz inne uzasadniające udzielenie ulgi. Osoby
prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej
przedstawiają dodatkowo : -
deklarację CIT-8 za ostatni rozliczony rok podatkowy, -
rachunek zysków i strat -
oraz inne uzasadniające udzielenie ulgi. Przedsiębiorcy ubiegający się o udzielenie
pomocy publicznej oprócz w/w dokumentów, przedstawiają dodatkowo: -
określenie rodzaju i przeznaczenia pomocy publicznej o jaką się ubiegają, -
wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis (odpowiednio w
rolnictwie/rybołówstwie), jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc,
oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy
de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej
pomocy w tym okresie; - informację
niezbędną do udzielenia pomocy de minimis, (odpowiednio w rolnictwie/rybołówstwie),
lub informację przedstawianą przy
ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w
rolnictwie lub rybołówstwie |
|
III. |
Opłaty |
nie
podlegają opłacie skarbowej. |
|
IV. |
Termin załatwienia sprawy |
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu
miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2
miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. - decyzja
administracyjna - postanowienie
o pozostawieniu podania bez rozpatrzenia - postanowienie
o odmowie wszczęcia postępowania |
|
V. |
Miejsce załatwienia sprawy |
·
ul.
Łomżyńska 41 pok.9 tel. 86-217-55-28 e-mail: umnowogrod@wp.pl |
|
VI. |
Godziny pracy |
· poniedziałek ·
wtorek
– piątek |
8:00 – 16:00 7:30 – 15:30 |
VII. |
OSOBA ODPOWIEDZIALNA |
Referat Finansów Podinspektor ds. wymiaru podatków
i opłat |
|
VIII. |
Tryb odwoławczy |
od
decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży za
pośrednictwem Burmistrza Nowogrodu w terminie 14 dni od dnia otrzymania
decyzji. Na
postanowienie służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży
za pośrednictwem Burmistrza Nowogrodu w terminie 7 dni od dnia otrzymania
postanowienia. |
|
IX. |
Uwagi |
- Organ podatkowy, na wniosek podatnika, w przypadkach
uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym może:
umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za
zwłokę, odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku i
zaległości podatkowej na raty - W przypadku przedsiębiorców
umorzenie zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę, odroczenie terminu
płatności podatku lub rozłożenie na raty podatku i zaległości podatkowej następuje zgodnie
z przepisami o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy
publicznej dla przedsiębiorców; do wniosku należy dołączyć informacje o
dotychczas otrzymanej pomocy publicznej w okresie - za rok, w
którym składany jest wniosek oraz za dwa poprzednie lata - bez tych
informacji nie wszczyna się postępowania w sprawie udzielania ulgi. |
|
Sporządził: |
Marlena
Bałazy |
Metryka strony