Uchwała Nr XXXII/174/09
Uchwała Nr XXXII/174/09
Rady Miejskiej w Nowogrodzie
z dnia 11 grudnia 2009 roku
w
sprawie uchwalenia budżetu gminy Nowogród na rok 2010.
Na podstawie art.
18 ust. 2 pkt 4, pkt 9
lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z
dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142,
poz.1591 ze zm.), art. 121 ust. 4, ust. 5 i ust. 9 ustawy z dnia 27 sierpnia
2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansów publiczny oraz art. 211,
art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 258 ustawy
z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 13 035 742 zł, z tego :
- bieżące w wysokości
10 154 542 zł,
- majątkowe w wysokości 2 881 200 zł,
Szczegółowy plan dochodów zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
Wydatki budżetu gminy w wysokości 17 811 203 zł, z tego :
- bieżące w wysokości 9 769 354 zł,
- majątkowe w wysokości 8 041 849 zł,
Szczegółowy plan wydatków zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 130 000 zł,
2) celową w wysokości - 29
000 zł,
z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe
§ 4
1.
Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 - 2011
zgodnie z załącznikiem nr 3 oraz zadania inwestycyjne w 2010 roku – załącznik
nr 3a.
2.
Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy
strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 9 653 181 zł realizowane w
latach 2009-2011, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 5
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 4 775 461 zł,
który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1)
zaciąganych
kredytów w kwocie - 3 933 000 zł,
2)
wolnych środków,
jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym
wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 1 342 187
zł.
§ 6
Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 5 275 187 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 499 726 zł, zgodnie z załącznikiem
nr 5.
§ 7
Limity zobowiązań z tytułu emisji
papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1)
sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu
- w kwocie 1 000 000 zł;
2)
sfinansowanie planowanego deficytu budżetu -
w kwocie 4 775 461 zł;
3)
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu
emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 499 726 zł.
4)
wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
- w kwocie
3 296 000 zł
5)
udzielenie w roku budżetowym poręczeń i gwarancji - w kwocie 50 000zł
§ 8
Kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym,
zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę
w kwocie 55 000 zł.
§ 9
1. Ustala się dochody w kwocie 53 800 zł z tytułu
wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 53
812 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i
rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy,
zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 11
1. Plan
przychodów i kosztów w łącznej kwocie (zbiorczo), dla:
a) Komunalnego Zakładu Budżetowego: przychody – 1 285 500zł, koszty –
1 284 000zł,
zgodnie z
załącznikiem nr 7.
2. Plan
dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych
oświatowych jednostek budżetowych: dochody – 145 380 zł; wydatki
-145 380. zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 12
1. Ustala się plan przychodów i wydatków
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 8 000 zł,
2) wydatki -
25 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 13
Upoważnia się Burmistrza do:
1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów
wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań , określonych w §
7 Uchwały
2. zaciągania zobowiązań:
a. na finansowanie wydatków na wieloletnie programy
inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej
lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów
wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 3 i nr 4,
b. z tytułu umów, których realizacja w roku następnym
(2011) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin
zapłaty upływa w 2011 roku.
3.
do dokonywania
zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
4. udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do
łącznej kwoty 50 000 zł,
5. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach
bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 14
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy
na koniec 2010 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 15
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 16
Uchwała
wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskim.
Przewodniczący Rady
Tadeusz Góralczyk
Metryka strony